MOL prognozuje wzrost dochodów w sektorze detalicznym

„`html
Szeroka sieć stacji paliw MOL
Grupa MOL ma obecnie 2330 stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej. Spośród nich aż 2152 to placówki własne, a reszta działa na zasadzie franczyzy, głównie w Polsce i Serbii. Grupa koncentruje się na rozwoju zarówno organicznym, jak i poprzez przejęcia.
Strategia rozwoju w regionie
MOL posiada najwięcej stacji w Chorwacji, na Węgrzech, w Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji, Słowenii, w Bośni i Hercegowinie, Serbii oraz Czarnogórze. Koncern stara się utrzymać pozycję lidera na każdym rynku, a plany na bieżący rok zakładają zwiększenie liczby stacji o około 50 obiektów.
Wielość brandów
Stacje koncernu działają pod pięcioma różnymi nazwami: MOL, Slovnaft, INA, Tifon oraz Energopetrol. Większość z nich funkcjonuje jedynie na lokalnych rynkach, gdzie mają ugruntowaną pozycję, na przykład INA w Chorwacji.
Rozwój oferty pozapaliwowej
Koncern MOL intensyfikuje rozwój oferty pozapaliwowej, zwłaszcza punktów gastronomicznych Fresh Corner. Strategia zakłada zwiększenie udziału oferty pozapaliwowej do 65% w 2025 roku i 85% do 2030 roku.
Platforma lojalnościowa
Grupa MOL rozwija również cyfrową platformę lojalnościową. Skupia się na jej funkcjonalności, atrakcyjności wizualnej oraz interakcji z użytkownikami poprzez oferty spersonalizowane i elementy grywalizacji.
Według najnowszych danych, po trzech kwartałach działalności, grupa MOL osiągnęła EBITDA w wysokości 586,6 milionów USD w sektorze usług konsumenckich, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu do poprzedniego okresu. W przyszłości koncern planuje wypracowywać dochody w wysokości 1 miliarda USD EBITDA rocznie z usług konsumenckich od 2030 roku.
„`