Bez pojazdów ciężarowych i bez kierowców. Japonia postawiła na transport jutra

Bez pojazdów ciężarowych i bez kierowców. Japonia postawiła na transport jutra

Według The Japan News projekt jest omawiany od lutego przez panel ekspertów w Ministerstwie Gruntów, Infrastruktury, Transportu i Turystyki, a w piątek opublikowano szkic wstępnego raportu, w którym ujawniono Dobrze znane problemy związane z załamaniem populacji w Japonii zwiastują poważne braki siły roboczej w nadchodzących latach, a jednym z kłopotów, który projekt ma ograniczyć, jest c Kraj spodziewa się, że do 2030 r. około 30 proc. paczek po prostu nie dotrze z punktu A do B, ponieważ nie będzie miał ich kto przewieźć.

Koniec z ciężarówkami. Czas na automatyzację Stąd też ten nietypowy pomysł na połączenie logistyczne, którego pierwsza wersja . Dokładny sposób, w jaki to będzie przebiegać, nie został jeszcze ustalony, ale pojedyncze palety pomieszczą do tony małych ładunków i będą przemieszczane z jednego końca na drugi bez ingerencji człowieka. Jedną z możliwości jest lub przez tunele pod drogą.

Alternatywnie infrastruktura mogłaby po prostu zapewniać wydzielone pasy lub tunele, a palety można byłoby przemieszczać za pomocą zautomatyzowanych wózków elektrycznych. Należy bowiem pamiętać, że tunel o długości 500 km byłby szalenie kosztowny, gdyż jego cena wyniosłaby ok. 100 mld złotych i to bez uwzględnienia przenośników taśmowych i autonomicznych wózków.

Tak Japonia walczy z kryzysem Zwłaszcza że docelowa data uruchomienia projektu to rok 2034, a biorąc pod uwagę obecny stan technologii autonomicznej, śmiało można zakładać, że do tego czasu będziemy mieć na drogach ogromną liczbę tego typu pojazdów, ale wydaje się, że japoński rząd już zdecydował.

Projekt nie tylko rozwiąże kryzys logistyczny, ale także pomoże zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Chcielibyśmy szybko kontynuować rozmowy w tej sprawie.