Instrukcja zwrotu towaru w sklepie: Co należy zrobić, aby zrealizować zwrot?

Instrukcja zwrotu towaru w sklepie: Co należy zrobić, aby zrealizować zwrot?

W przypadku towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych sprzedawca . Wszelkie zasady dotyczące możliwości oddania zakupionych rzeczy zwykle są wyszczególniane w . Często poszczególne firmy określają również termin, w jakim ewentualnie można zwrócić zakupione towary.

Sprawa wygląda inaczej, jeśli kupiony towar nie jest zgodny z umową . Wówczas klient, zgodnie z prawami konsumenta, może złożyć reklamację w ramach . Okazuje się, że każdy towar nabyty drogą online można zwrócić . Jeśli jednak sprzedawca nie poinformuje klienta o takiej możliwości (na przykład poprzez umieszczenie stosownego zapisu w regulaminie) to wówczas klient ma na zwrot od daty upłynięcia wcześniej wspomnianych 14 dni.

Ważne jest również to, że zwracany produkt nie powinien mieć żadnych śladów użytkowania. Chcąc , najpierw należy sprawdzić, czy dana firma umożliwia tego rodzaju działanie. Informacji dotyczących zwrotów można poszukać na danego przedsiębiorstwa bądź na miejscu.

Może to być między innymi paragon, faktura lub potwierdzenie transakcji. Co istotne, większość sklepów zastrzega, że zwracany towar nie może mieć żadnych znamion użytkowania. W większości przypadków dotyczy to również metek, które powinny się znajdować na swoim miejscu.

Wystarczy zabrać ze sobą produkt (nie zapominając przy tym o dowodzie zakupu), udać się do punktu, w którym kupiło się daną rzecz, a potem zgłosić chęć zwrotu pracownikowi. Okazuje się, że istnieją nawet gdy kupujemy je przez internet.

Produkty, które można zwrócić

  • Przed zakupem towaru warto , by upewnić się, czy jest możliwy ewentualny zwrot. Dzięki temu można oszczędzić sobie ewentualnych kłopotów z oddaniem zakupionych produktów.