Reakcja Rzeczniczki Praw Dziecka na kampanię aquaparku w Łodzi promującą dzień bez dzieci.
Miejski basen w Łodzi ogłosił w mediach społecznościowych, że w sobotę 19 października odbędzie się akcja promocyjna.
Akcję promowano m.in. grafiką z przekreślonym, płaczącym dzieckiem i hasłem „Dzieciom wstęp wzbroniony”.
„Marzy Ci się cały dzień na basenie bez wrzasków, chlapania i kolejek na zjeżdżalnię?” – czytamy w reklamie.
Akcja wywołała wiele negatywnych komentarzy. „Społka dobrze i przygotowuje ofertę tak, aby jak najlepiej na nie odpowiedzieć. A to, że robi to bardzo dobrze i skutecznie, świadczy chociażby” – przekazał Urząd Miasta Łodzi.
Interwencję w tej sprawie podjęła Monika Horna-Cieślak. Skierowała pisma do władz miasta i basenu, w których podkreśliła, że odebrała sposób promocji wydarzenia negatywnie.
„Używanie języka wykluczającego z przestrzeni publicznej, życia społecznego” – napisała Monika Horna-Cieślak.
„Działania takie jak tworzenie 'stref wolnych od dzieci’ prowadzą do segregacji społecznej” – dodała.
Zaapelowała o usunięcie kontrowersyjnej reklamy i udostępnienie obiektu wszystkim chętnym.