Odkryj miejsce z najniższymi cenami w Polsce
„`html
Kupno mieszkania
Minister mówi wprost “Wystarczy nie psuć”! Ta zaskakująca wypowiedź odnosi się do cen mieszkań.
Ceny energii
Do kiedy ceny prądu będą zamrożone? Minister Domański wyjaśnia tę kwestię.
Emerytury i renty
ZUS ujawnił najwyższą i najniższą emeryturę w Polsce. Te kwoty są naprawdę zaskakujące.
Bankructwa
Słynna sieć dyskontów grozi zamknięciem po ponad 40 latach działalności. Sklepom grozi likwidacja.
Święta
Pewna osoba nie ma wolnego w Wigilię. Ile faktycznie zarobi Święty Mikołaj? Stawka godzinowa jest zdumiewająca.
Spadek cen w sklepach
W badaniu i raporcie Koszyk Zakupowy zawarto różne kategorie artykułów takie jak nabiał, mięso, wędliny, ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne. Firma ASM SFA przeprowadza porównanie cen tych 40 produktów w 13 sieciach handlowych, obejmując zarówno tradycyjne sklepy, jak i kanał e-commerce.
Średnia cena produktów
Średnia cena podstawowych produktów spożywczych w sieciach handlowych spadła o 6,5% w porównaniu do września, osiągając poziom 288,99 zł. To wynika z najnowszego badania i raportu Koszyk Zakupowy przeprowadzonego przez ASM SFA.
Najtańsze i najdroższe sieci
- W październiku najwięcej najniższych cen znalazło się w Biedronce – aż 25 produktów.
- Na drugim miejscu uplasował się Auchan z siedmioma produktami, a następne były Lidl z trzema produktami oraz Selgros Cash & Carry z dwoma produktami.
- Najwięcej produktów w najwyższych cenach (28) można było kupić w sieci Netto.
Lidl najtańszym sklepem
Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w Lidlu wyniósł 230,09 zł, czyli o 17,09% mniej niż najtańszy koszyk we wrześniu, który należał do sieci Auchan. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem były odpowiednio większe o 1,19 zł (Biedronka) i 6,34 zł (Auchan).
Najwyższa wartość koszyka zakupowego w październiku 2024 r. została odnotowana w sieci Netto i wynosiła 323,72 zł.
Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego był w sieci Biedronka i wyniósł aż 29,04%. Natomiast największy wzrost w skali miesiąca odnotowano w sklepach Carrefour (1,45%). W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano w siedmiu z 13 analizowanych sieci. Największy wzrost został odnotowany w sieci Kaufland, gdzie średnia cena wzrosła o 43,16 zł, co stanowiło wzrost o 16% w porównaniu do października 2023 r.
Ponadto, w poszczególnych kategoriach produktowych zauważono różne zmiany cen. W październiku 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego podrożało sześć z dziesięciu analizowanych kategorii – mięso, wędliny, ryby, mrożonki, napoje, oraz używki i piwo.
- W ujęciu rok do roku zauważono, że produkty tłuszczowe potaniały o 6,50%.
- Dodatki tanieją o 2,68%.
- Produkty sypkie są tańsze o 1,64%.
- Chemia domowa i kosmetyki potaniały o 0,31%.
Napoje zdrożały najbardziej, o 18,17% w porównaniu do roku 2023.
„`